>Etisk engagement kan være sexet – og grønt er det nye sorte

>





Noir vandt forleden DANSK Fashion Awards etiske pris, og udover at være social ansvarlig laver de – efter min mening – nogle af de smukkeste og mest anvendelige designs på den danske modescene lige nu.

Som den opmærksomme læser måske har bemærket, er jeg mere end almindeligt glad for Bllack Noir, som er et lidt mere budgetvenligt brand under Noir. Jeg er vild med det sorte, stilrene look, som bl.a. gives kant ved flittigt brug af læder. Kollektionerne fra Bllack Noir er enkle, stilrene og sexede, og efter min mening indbegrebet af rock chick.

Noir – Bllack Noir – ILLUMINATI II – From the heart of Africa er som sagt mere end bare luksusbrands. Virksomheden bag har været banebrydende ved målrettet at satse på en etisk og bæredygtig forretningsstrategi. I forlængelse af forretningsstrategien producerer ILLUMIMATE II bomuld i Uganda og en procentdel af salget af kollektionerne går til de afrikanske bønder med udgangspunkt i Fair Trade-modellen.

Noir er etisk design, økologisk og produceret med udgangspunkt i FN´s etiske principper for arbejdstagere og miljø. Peter Ingwersen er manden bag luksusbrandet, og insisterer på, at etisk engagement kan være sexet – og at grønt er det nye sorte. I agree!

Frk. L

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s