I Madelines by

Photobucket

Kan I huske denne lille pige og hendes 11 små veninder? De bor i et hus i Paris som vildvinen dækker…

Dette kører næsten altid gennem mit hoved når jeg tænker på Paris, men nu kan jeg snart tilføje flere minder, for efter snart 19 år, vender jeg om få uger tilbage til Paris og jeg glæder mig som et lille barn.

Skal vandre gaderne tynde med Dansetrolden ved min side, spise mig mæt i croissanter, drikke rødvin og så også shoppe lidt (meget).

Det eneste jeg ikke glæder mig til det er flyveturen. Er hundeangst for at flyve, og ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved det. Det hjælper ikke at drikke mig fuld, som mange ellers foreslår (vil så nødigt lave en “Lykke May”), så tror bare det bliver to gange to timer med krampagtigt tag i A’s hånd, og så ellers et forsøg på at tænke på alt andet – gode råd mod flyskræk (som ikke involverer alkohol, eller svinedyre hypnotisører) modtages gerne.

Det samme gør tips og gode råd om Paris selvfølgelig også, så hvis I kender den fineste lille butik jeg bør se, den bedste kop kaffe jeg bør drikke eller den smukkeste hemmelige kirke jeg bør se, så sig endelig til:)

Frk.N

9 responses

  1. Christiane

    Kender problemet alt for godt. Selvom jeg sidder og fortæller mig selv, at flere dør af, at få en kokosnød i hovedet i Afrika, så er jeg overbevist om, at jeg skal falde ned.
    Jeg er total imod brugen af piller generelt, men må indrømme at det eneste, som har hjulpet på mig,er en pille 1 time inden afgang.
    Super ærgerligt, men sandt!

    Håber du får en helt fantastisk tur. Paris er jo en helt fantastisk by.

    juni 6, 2011 kl. 10:20 am

    • Er også imod piller, men må sige at jeg også har overvejet, hvilken slags har du måtte tag og har du fået dem på recept eller hvordan?

      Og tak, glæder mig også helt ualmindeligt meget :)

      juni 6, 2011 kl. 11:32 am

  2. lulu

    hvem er:

    1. dansetrolden?
    2. a?

    peazzz

    juni 6, 2011 kl. 5:19 pm

    • Dansetrolden og A er en og samme person – og begge navne dækker såmænd over min kære kæreste, som er noget af en mester til at danse ;)

      juni 6, 2011 kl. 5:21 pm

  3. Eva

    Åh, hvor skønt!
    I må ikke gå glip af La Defence og le grand arc, som er den flotte, nye triumfbue (husk at man kan se fra den ene til anden bue, når det er godt vejr). Spis middag i Brasserie Balzar, 49 Rue des Ecoles, Gå forbi Notre Dame og se den smukke glasmosaik. Gå en tur i Jardin de Tuileries og tag en tur i karrusellen. Slik sol ved springvandet ved Musée d’Orangerie. Spis macarons hos Ladurée i Rue Royal, og gå over til Napoleons grav i La Cathédrale Saint-Louis-des-Invalides. Spis frokost på Le Relais de l’Entrecôte i Rue Marbeuf – de har kun en ret, men det er lige meget. Bøf, pommes frittes og den helt særlige grønne sauce har aldrig smagt bedre…
    Ha’ en fantastisk tur..
    //Eva

    juni 6, 2011 kl. 6:12 pm

  4. http://www.youtube.com/watch?v=sj2XOhC1YlM :-) Det var den bedste! Denne sang på dansk…

    juni 7, 2011 kl. 8:57 pm

    • Fantastisk, det er nemlig lige præcis den jeg mindes….

      juni 7, 2011 kl. 9:02 pm

  5. Christiane

    Havde ikke lige set, at der var kommet svar.
    Jeg gik ned til min læge og fortalte om problemet. Han spørger så ind til lidt om angst generelt og fortæller om brug af pillen. Han gav mig så en recept på nogle milde piller, men det er i hvert fald nok til at tage toppen af min frygt, så jeg ikke sidder i flere timer med dødsangst!

    Snak med din læge, hvis det er noget, som du overvejer. Jeg er selv typen, som ikke tager piller for noget andet. Det tog mig lang tid at komme dertil, hvor jeg accepterede, at det var nødvendigt.
    Jeg er dog meget glad for, at jeg gjorde det og tror måske at jeg med tiden kan overkomme frygten uden hjælp. :)

    juni 13, 2011 kl. 1:21 pm

    • Kan bestemt følge dig i at man ikke skal tage piller mod alting her i livet, men noget der lige tager toppen af angsten lyder ikke nødvendigvis som en dårlig ide.
      Tak fordi du i hvert fald deler dine erfarringer :)

      juni 13, 2011 kl. 2:28 pm

Skriv et svar

