Det gør mig glad

Mens jeg stadig arbejder på mine små indlæg om Paris, kan I har få noget som efterhånden er blevet en dille i blogverdenen, nemlig en “liste” over ting der lige nu kan gøre mig glad.

Man kan tale meget om hvorvidt det er kedeligt at alle bloggere skriver de samme type indlæg, og om det samme, men lige præcis denne type indlæg er jeg faktisk ret inspireret af, både fordi de er fine og sjove at læse, og fordi det tvinger mig som blogger til at tænke lidt over hvad der egentlig gør mig glad af små og store ting hverdagen, en fin øvelse i en hverdag hvor man drøner rundt.

Uden flere ord får I her min “Det gør mig glad” – liste.
Photobucket

Denne lille  molskine “turist-guide” der fulgte mig over alt i Paris. Konceptet er, at du laver din egen turistbog, så derfor indeholder bogen et væld af blanke sider, med små kategori-faneblade, hvor du så kan notere adresserne på en restaurant du gerne vil eller har besøgt og som er værd at huske, tøj-butikken du ikke må glemme eller den lille kirke, som overraskede dig.

Jeg har noteret masser af navne og adresser, og har nu en guide som jeg kan starte ud fra næste gang jeg tager til Paris, og som samtidigt kan blive fyldt med nye tips næste gang jeg skal afsted.

Photobucket

Morgenmad på en søndag hvor der kun er planer om ro og fordybelse i langsomt tempo.
Photobucket

Jeg ved at det er lidt falde på halen humor men har grint barnligt meget over disse slik poser fundet i Paris.

Photobucket

En dejligt lille læbepomade, købt på et af de mange franske apoteker.

Frk. N

bloglovin

6 responses

  1. Hvor er den smart den turistguide…hvor har du købt den?

    juli 10, 2011 kl. 9:14 am

    • Den er såmænd købt i en Bog og Ide tror jeg – man kan få dem til mange forskellige byer og de indeholder også kort over byen og metrokort så man nemt kan finde rundt. Kan varmt anbefales:)

      juli 10, 2011 kl. 9:16 am

  2. Stine-blondine

    Pik-slik :-) Jeg fniser…

    juli 10, 2011 kl. 2:03 pm

    • Det kan du tro at jeg også har gjort :)

      juli 10, 2011 kl. 3:13 pm

  3. Severin

    Moleskine by-bøgerne holder !! Har brugt dem flere steder..

    juli 11, 2011 kl. 3:33 pm

    • Ja det er nemlig så god en ide, skal helt klart også have en nye én med næste gang turen går til en storby :)

      juli 12, 2011 kl. 5:27 pm

Skriv et svar

