Sommer – lige ved og næsten

Mens alle andre har rendt og rejst rundt og har haft ferie (her refererer jeg nok primært til studerende) så har jeg endnu ikke fået sommerferie.

Som nogen måske husker så valgte jeg, for efterhånden lang tid siden, at jeg i år ville tage et kursus på summer school, for på den måde at skulle bakse med færre fag til efteråret. Samtidigt har jeg fået nyt arbejder, som har betydet en arbejdsuge på 25 timer oven i undervisning med mere.

Nu er det heldigvis snart blevet eksamenstid (tænk at jeg skulle sige det), og om lidt over en uge er min opgave forhåbentlig færdig og afleveret, og den officielle sommer kan begynde. Jeg regner stærk med at det betyder at solen kommer frem, så jeg rigtig kan holde ferie.

Det er længe siden at jeg har glædet mig så meget til at få ferie, og selvom jeg stadig skal arbejde, så er det bare noget andet end at have undervisning, lektier og eksamen hængende over hovedet som noget uforløst hele tiden.

Lige nu går jeg rundt og drømmer om at bruge mine feriedage på hygge og afslapning. Herunder lidt inspiration til en god sommer.

Photobucket

Jeg glæder mig til at få tid  til at læse en masse bøger denne sommer – et par jeg allerede nu ved, at jeg skal kaste mig over er den svenske krimi Journal 64  af Jussi Adler-Olsen, samt en af min favoritter Døden i Venedig af Thomas Mann, som jeg har læst flere gange før, og som hver gang overvælder mig med sin skønhed. Photobucket

Jeg vil meget gerne tilbringe en weekend eller uge i det svenske, hvor jeg skal vandre skoven tynd efter disse små guldklumper.

Photobucket

I år har jeg planlagt at gøre min shopping til efterår/vinter sæsonen tidligt, og derfor vil jeg i august også starte op med blandt andet af investere i en ordentlig regnfrakke, f.eks. denne oilskin frakke fra Parforce.

Photobucket

(Kilde)
Jeg pønser ikke bare på ture til de svenske skove, men også en tur med kæresten til dejlige Malmø – måske med en lille overnatning, hvis der bliver tid. Photobucket

Jeg vil også bruge min ferie på at spise og lave en masse dejlig mad, som denne hjemmelavede falafel, som er et sikkert og lækkert hit.

Frk. N

2 responses

  1. Louise

    Hvor ser det skønt ud – og hvor er det velfortjent! Glæder mig til at komme hjem og holde ferie med dig :)

    juli 27, 2011 kl. 12:04 am

    • Ja ferie er godt nok tiltrængt – det er hyggeligt at du når hjemme og holde lidt ferie med os her i DK. Glæder mig også til tur i september ;)

      juli 28, 2011 kl. 9:16 am

Skriv et svar

