Paris – dag 3

Vores tredje dag i Paris startede med croissanter, pan au chocolate og kaffe på pladsen foran byens smukke rådhus, hvor det vrimlede med mennekser.

Photobucket

Photobucket

Vi ville egentlig have brugt resten af dagen på at besøge Musée de l’Orangerie for at se Monets åkander, men da køen var helt hysterisk lang og solen stod højt på himlen, så blev dagen til endnu en byvandring og en del shopping (posernes indhold vil komme senere).

Jeg er generelt glad for at gå og kigge når jeg er i udlandet, og særligt når man kan holde pit-stops undervejs for at shoppe, spise, drikke kaffe og kigge på mennesker, er jeg fan.

Et sådan pit stop tog vi på den lille cafe Ma Salle a Manger (Place Dauphine 26, 1er arr.), hvor vi fik en lille tærte til deling og lemonade, mens vi kiggede på turister såvel som lokale der gik rundt på pladsen foran cafeen.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

På vejen langs Seinen stødte vi først på en lille butik fyldt med smukke orkideer, hvor vi fjollede rundt og tog billeder, indtil vi blev gennet ud en lille sur fransk mand (Ups).

Photobucket

Photobucket

Vi fandt også et marked hvor de solgte intet mindre end kæledyr. Hvad jeg lige skal sige til det, ja det ved jeg faktisk ikke rigtigt, for synes måske at det var lidt synd, men søde og fine var de nu, og siden der var mange mennesker må vi håbe at mange af dyrene kom med hjem til nogle søde mennekser, der passer godt på dem.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Vi kom også forbi ind til flere kendte steder i byen, som Louvre og Place de la Concorde. Ved sidstnævnte gik der nærmest Carrie i den for mig, da jeg måtte klappe i mine hænder ved synet af Eiffeltårnet.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Sidste vendte vi snuderne mod vores eget kvarter Marais, hvor vi spiste falaffel på Place du Vosges, der er fyldt med parisiske unge der hænger ud på tæpper . Derefter købte vi macaron, der var små mundfulde fra himlen.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Billedstorm slut for nu – næste og sidste Paris-indlæg kommer snarligt.

Frk. N

Skriv et svar

