Sukkermus

Fornylig var jeg til min første omgang sugaring, som er det økologiske og ældgamle alternativ til voksning. Jeg er aldrig blevet vokset (eller sukret) før, så det var ikke helt smertefrit, men har hørt det bliver bedre næste gang, og siden resultatet var rigtig godt, så vil jeg varmt anbefale det.

Efter behandlingen fortalte behandleren, at jeg efter et par dage med fordel kunne exfoliere huden, så jeg undgik indgroede hår. Til dette anbefaldede hun mig en bodyscrub hun havde stående i butikken fra Urtekram, og nu ikke et ondt ord om dette brand, men 130 kr. var i min verden liiige meget nok, for noget man meget nemt selv kan kreere hjemme i køkkenet.

Jeg har derfor blandet min helt egen sukkerscrub – for ligesom at blive i temaet – af ting og sager fra køkkenet, en sukker-kaffe-vanilie scrub, som dufter fantastisk og efterladen huden dejligt blød.

Scruben består af, alt godt fra køkkenet vil jeg næsten sige, nemlig friskmalet kaffe, økologisk rørsukker, en smule salt, en skefuld vaniliesukker, lidt citron og oliven olie.

Photobucket

Først blandes de tørre ingredienser (husk at knusesalten så den ikke river hul på huden).

Photobucket

Her efter blandes olien langsomt i til at du opnår en konsistens mellem tør og grødet (svært at forklare, men ikke svært at se), og til sidst blandes citronsaften i.

Photobucket

Det hele fyldes i et glas med låg – jeg har brugt et gammelt sildeglas, som er blevet vasket og skyllet grundigt med atamon. Du kan også bruge andre glas, men synes det var lidt sjovt når man nu bliver en rigtig sild af at bruge denne scrub ;)

Photobucket

Blandingen kan holde sig frisk i køleskabet i en måneds tid – men husk at bruge en ren ske hver gang du skal bruge den.

Opskriften har jeg fra denne fine, fine blog – Well of pretty – som er et besøg værd.

Frk. N

Skriv et svar

