Paris – en aller sidste gang

Her får I den sidste omgang billeder fra Paris (eller det vil sige, mangler billeder af mine indkøb, men det tæller jo ikke helt).

På vores sidste dag havde vi besluttede at tage endnu en tur forbi Musee de l’Orangerie, fordi jeg altså død og pine ville se Monets smukke åkander. Vi måtte stå i kø i en lille halv time, og “dele” blomsterne med en del andre, men set dem fik vi og fantastiske var de.

Photobucket

Photobucket

Efter at have set Monets billeder gik vi en runde på resten af museet, hvor blandt andre Matisse er at finde. Hans billede af de tre søstre er et af de fineste jeg kender, da det emmer og humor og kærlighed.

Photobucket

Jeg er vildt med symmetrien der hersker i Paris, og den nåede vi da også lige at forevige en smule.

Photobucket

Photobucket

Inden vi vendte snuderne mod lufthavnen og en nervepirrende (for mig) flyvetur, fik vi os et sidste måltid, på en klassisk parisisk café. Bøf og pomfrit, lige noget for mig.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Her fangede vi også et glimt af en typisk parisisk mand, som jeg simpelthen måtte tag et billede af.
Elsker den røde scooter og sokkerne (og den underlige sofa, der står midt i det hele).

Photobucket

Frk. N

2 responses

  1. Louise

    Det ser simpelthen så skønt ud – glæder mig til at høre alt om turen ;)

    august 12, 2011 kl. 4:05 pm

    • Du skal få alle røverhistorierne kan du tro :)

      august 12, 2011 kl. 8:56 pm

Skriv et svar

