Indisk kærlighed

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

I den sidste tid har jeg været lagt ned af eksamen. Jeg har vitterligt siddet med hovedet ned på bordet og været hamrende frustreret, hvilket på ingen måde bringer det bedste frem i mig. På trods af det, har min kæreste været evigt tålmodig og behjælpelig og på alle måder. Han har taget imod vredsudbrud af uretfærdige dimensioner, og stadig givet mig god og konstruktiv kritik, hvilket har været intet mindre end fantastisk.

I fredags toppede han så det hele af. Jeg kom hjem efter at have afleveret opgave og været på arbejde hele dagen, noget træt men meget glad efter at have endnu en eksamen ekspederet videre. Da jeg kommer ind af døren, bliver dagen lige en tand bedre, for her venter der mig en duft, som mindede mig om fjerne og smukke himmelstrøg.

I køkkenet stod manden med skåle, pander, marinader, grøntsager, krydderier og meget mere, i gang med at komponere et festmåltid af dimensioner. Hele det indiske køkken havde indtaget vores lille hjem, med dufte som jeg end ikke kendte. Både mad og drikkevarer var som taget ud af en indisk families hjemmekøkken; salater i alle afskygninger, forskellige slags kød og lækre tynde pandekager, samt  mango-appelsin lassi, lavet med soya yoghurt, så mælkeallergikeren her også kunne være med og en enkelt indiske pale ale. Mums altså.

Der var simpelthen alt hvad mit lille madglade-hjerte kunne begære, og da vi satte os til bords til en overflod af farver og smagsnuancer, endte det da også med at jeg spiste mig fuldstændig under i fantastiskheder (det er et ord, er det).

Kan helt bestemt anbefale hjemmelavede indiske glæder, som jeg fra manden af, er blevet informeret om, nemt kan tillæres via det kære internet, hvor videoer og opskrifter er nemme at finde.

Et stort hurra for god mad og gode mænd, skal der lyde her fra.

Frk. N

2 responses

  1. Eva

    Hvor ser det lækkert ud, søde! Ham din maaaan er noget særligt

    januar 10, 2012 kl. 2:31 pm

  2. Ideed :-)

    januar 10, 2012 kl. 11:17 pm

Skriv et svar

