My French lover

Som flere af jer nok har bidt mærke i, så har her været koloenormt stille den sidste tid. Årsagen her til skal findes i, at jeg lige nu render rundt i et vakuum af speciale- og arbejdsløshedsstilstand, hvor der simpelthen ikke sker noget, der er værd at blogge om.
Jeg er nu engang tilhænger af, at man primært blogger om ting, der rent faktisk er noget at sige om, og som man altså er inspireret til at forevige i ord og billeder, og ja sådanne oplevelser har bare ikke hængt på træerne den sidste tid.

Fornylig var der dog et lille blogger-øjeblik som jeg følte er værd at nedfælde et par ord om, nemlig mit møde med en meget hyppede kage-kærlighed. Som I måske ved, så elsker jeg alt fransk; maden, sproget, stilen, bygningerne, landet – You name it, I love it. Derfor var jeg også nødt til at følge kære Emilys opfordring fornylig og lægge vejen forbi Strangas Cakeaway på Åboulevarden, for at prøve deres yndige pastelfarvede franske macarons.

Jeg vil ikke gå i detaljer omkring udvalg med mere, da Emily allerede har gjort dette på sin egen skønne måde i sit indlæg, men i stedet bare slå fast, at jeg selvfølgelig ikke kunne nøjes med de tre jeg indtog i cafeen – næ nej jeg måtte have en hel lille æske med hjem, så disse kunne indtages glædeligt til kaffen.

Åh hvor jeg dog elsker disse små hyppede mundfulde. Luftige smagsbomber, hvis sødme er perfekt afstemt til en kop sort kraftig kaffe. At de tilmed  er utroligt pæne at se på, og dermed gør sig rigtig godt til blogmotiv, gør det jo kun bedre. En opfordring til at tage en god veninde under armen og droppe forbi Strangas, skal bestemt lyde her fra.

Photobucket

Photobucket

Frk. N

I have a thing for every thing French, as some of you might have noticed. This passion recently send me to a newly opened cake away shop here in Copenhagen, where they serve the most beautiful little macarons in perfect pastel nuances. Boy oh boy do I love this wonderful cake. 

P.s. Hvis I savner noget Frk.Jensen inspiration så husk at I kan følge mig på Pinterest, hvor jeg nærmest dagligt viser nye ting jeg elsker. Remember to follow me on Pinterest, for daily Frk.Jensen updates.

4 responses

  1. De ser godt nok fine ud på billedet :-)

    maj 16, 2012 kl. 10:36 am

    • De var også umådeligt lækre :)

      maj 16, 2012 kl. 12:42 pm

  2. Du elsker alt fransk? Også din dejlige fransklærer fra NSG?

    maj 16, 2012 kl. 5:09 pm

    • Uhhh ja hun var jo skøn, skøn, skøn (… eller ok der er en undtagelse der bekræfter reglen)

      maj 16, 2012 kl. 5:24 pm

Skriv et svar

