En ny begyndelse

Puha sikke et år der lige et fløjet forbi – kan rimelig nemt scrolle et par sider tilbage her på bloggen for at finde det sidste indlæg jeg har skrevet omkring min fødselsdag, hvilket godt nok er lidt pinligt, for øv hvor har der ikke været meget aktivitet her inde siden da… Undskyldningerne for den sløve underholdning er mange og lange og dem vil jeg ikke kede jer med (man skal jo også kun blogge når man har lyst). Nu er tiden dog igen kommet hvor sommeren går på held og jeg runder endnu et hjørne i livet.

Derfor kan jeg da lige give jer en lille update på hvad det kommende år forhåbentlig kommer til at rumme. Jeg kan fortælle, at den kommer til at stå på rigtige mange nye begyndelser for mit vedkommende. For bare at nævne et par stykker, kan jeg sige, at jeg forhåbentlig får afleveret mit speciale og endnu mere forhåbentlig finder et job. Hertil kommer et goddag til tiden, hvor jeg pludselig er sidst i 20’erne (når man runder 26, er man tættere på 30 og på vej væk fra midt 20’erne – ergo sidst i 20’erne). Begge dele er ting, som på mange måder er liiige voksent nok til mig, men what’s a girl to do?

Det aller største step ind i voksenlivet dog, er det som jeg over de sidste mange måneder har taget tilløb til, nemlig skridtet til livet som boligejer. For få dage siden fik min kæreste og jeg en glædelig opringning om, at vi fra 1.oktober kan se frem til at være stole ejere af en fantastisk dejlig lejlighed.

Jeg tror stadig ikke helt, at det er gået op for mig, at jeg rent faktisk har købt mit eget hjem, og er færdig med at leve på andres nåde. De sidste mange år har jeg nemlig boet til leje på forskellige måder, og selvom jeg har elsket hvert og ét af de steder jeg har boet, så bliver det nu alligevel en helt særlig følelse, det der med at kunne lukke døren og tænke “Det her, det er vores hjem”. Tror ikke, at jeg har haft det sådan nogle andre steder end i mit barndomshjem, og det hører sig alligevel efterhånden en svunden tid til.

Inden for de sidste par uger har jeg sagt farvel til mit elskede og efterhånden velkendte hood på Nørrebro – en bydel som jeg virkelig holder af. Med sine grønthandlere, der har åbent til klokken sent om natten, det evige mylder af mennesker, der alle taler hvert sit fantastiske smukke sprog, den lille lejlighed og de skæve eksistenser og kollegiet hvor jeg har danset, grint og grædt, er Nørrebro blevet et hjem for mig, og jeg vil nok altid kunne mærke det et sted dybt inde når jeg vender tilbage på besøg.

I stedet har jeg sagt goddag til Amager, hvor jeg lige nu er bosat i en midlertidig løsning, indtil vi kan sætte nøglen i døren til vores nye hjem, kun få stenkast her fra. Jeg glæder mig usigeligt meget til at udforske min nye ø, og til at kunne begynde at føle mig rigtigt hjemme når jeg cykler over Langebro eller Christianshavn. I den del af København, der næsten lugter aller mest af “Gamle København”, med sine små mærkelige butikker, fantatisksmukke ejendomme og hyggelig villakvarterer, hvor jeg bestemt godt kunne slå mig ned, når håret er blevet gråt, og benene for trætte til at kravle op under skyerne på 5.sal.

Den næste tid vil blive fyldt med indretningstanker, som vil blande sig i skøn harmoni med madlavning, fødselsdagsfejring, specialeskrivning og efterårsglæde – min absolut ynglings årstid.

Det kommende år kommer forhåbentlig også til at byde på flere og bedre blogindlæg, og jeg håber virkelig at I hænger på derude. Indtil da, vil jeg efterlade jer med et par billeder fra en boligbog “Hjem med sjæl – farve + rum”, som jeg lige nu drømmer mig væk i.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

6 responses

  1. Jamen… Det indlæg lagde SÅ meget op til at der sad en ring på din finger… Jeg er næsten lidt skuffet nu ;-)
    Hurra for 1. oktober. Rygtet vil vide at IKEA-kataloget er på trappere, og det glæder jeg mig også til

    august 22, 2012 kl. 4:00 pm

    • Altså boligkøb er næsten vildere end bryllup i min verden. Der går nok også lige nogle år før der bliver råd til bryllupsfest nu;)

      august 22, 2012 kl. 4:09 pm

  2. Søs

    Måske næsten voksen, men i det mindste ikke næsten 40!!!!!
    Knus
    Søs

    august 22, 2012 kl. 6:15 pm

    • Sandt – men godt, at jeg så har en at se op til det ved hvordan det er at blive voksen ;)

      august 22, 2012 kl. 7:13 pm

  3. Louise

    Hvor er det dejligt at du er tilbage søde…! Det er så hyggeligt at følge med på bloggen :)

    august 22, 2012 kl. 7:46 pm

  4. Søs

    ;-) Hmmm. Du er sød.

    august 22, 2012 kl. 8:15 pm

Skriv en kommentar