Windy sorbet and greens

Photobucket

Photobucket

 

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Nederdel og t-shirt H&M / Strik Lovechild / Taske Mulberry / Sko New Balance / Solbriller Rayban /Armcandy Hjerteforeningen, Casio og DIY 

En af de ting som jeg er aller gladest for, ved at være blevet beboer på Amager, er at komme tæt på vandet. Hele min barndom er tilbragt i yderkanten af København, hvor havet vitterligt ikke var mere en fem minutter væk på cykel, og hvor man dagligt kunne dufte den sprøde duft af saltvand om morgnen. Mens jeg boede på Nørrebro, var brusende bølger og mågeskrig erstattet med trafikstøj og 24-7 kollegie- og nabo snak, og det var desværre alt for sjældent at jeg kunne nyde den stilhed som er så særligt ved vandet.
Da jeg lige var flyttet til Amager for et par uger siden, åbnede jeg en morgen vinduet og blev med det samme ramt af denne sprøde dejlige morgenluft, som næste gav mig tårer i øjnene ved tanken om alle de barndomsminder der vældede ind over mig (ja jeg har let til tårer, når det kommer til minder om svundne tider). Jeg var et stort smil, og jeg har siden dagligt i mit stille sind glædet mig ved tanken om at jeg har få minutter til blødt sand, tang og åbent hav, hvor blikket kan indstillet på uendeligt.

Med min glæde for havet, var en tur til vandet en oplagt del af dagsprogrammet på min fødselsdag i sidste uge. Jeg bliver altid lidt melankolsk på min fødselsdag, for selvom jeg barnligt glæder mig til overraskelser og lykønskninger, så er det også bare en mærkelige fornemmelse at blive mindet om at endnu et år er gået – derfor var en tur på stranden med blæst i håret perfekt til lige at få tænkt og vendt det år der er gået og det der kommer (se evt. mit sidste indlæg for flere overvejelser omkring mit kommende år).

I dagens anledning havde jeg iført mig en farvelade af røde og grønne nuancer, tilsat lidt sort – en farvekombination som jeg er yderst glad for, da det både lugter lidt af sorbet og samtidigt af grønne mosedækkede skove, to af mine absolutte favoritter.

2 responses

  1. Årh det er en fin nederdel :-) Gode billeder…

    september 2, 2012 kl. 5:32 pm

Skriv en kommentar