Om udlængsel

Da jeg i dag sad fordybet i akademiske tanker, over specialet, ringede det pludselig på døren. Det var såmænd postbudet, der kom forbi med en dejlig julepakke til mig. Inden i, fandt jeg en sæk med lækkerier fra London (mmm eddike chips), Italien og Tyskland, samt et sødt brev fra en julenisse, der kunne fortælle mig at man i disse dage, kan komme utroligt billigt afsted til europæiske storbyer som London, Prag, Rom og Berlin med Norwegian.

I mens jeg kastede mig over lækkerierne, som var særdeles kærkomne midti  frustrationerne over skriveblokering og nærtstående deadline, begyndte jeg at drømme om den julerejse jeg ville tage på, hvis jeg havde tid. Kæresten og jeg har gode venner, som er bosat i London, og vi har flere gange talt om at vi snart må afsted og besøge dem , og hvad ville være bedre end et julebesøg – jeg ville gerne se London ved juletid, fyldt med lys og smil, varme drikke på cafeer og masser af britisk stemning.

En tur til Rom eller Berlin ville heller ikke være af vejen – herunder kan I se et billede fra sidst jeg gæstede Berlin. Den gang var det sol og sommer, håret var lysere og selskabet var min yngling Frk. L. Vi brugte timer på at gennemtrævle byen for gode fund og faldt gang på gang i staver over historien, denne by fortæller. Skulle jeg til Berlin i år, skulle det være til nytår, hvor overstået speciale og  begyndelsen på voksenlivet, skulle fejres i selskab med gode venner, og dans natten lang samt billige, men gode, cocktails på en af byens mange faverige barer.

For nu, må jeg dog nøjes med spiselige lækkerier og drømmerejser, hvilket bestemt heller ikke er af vejen – jeg er dog ikke den eneste der kan komme til at nyde eddikechips, andepate og dejlige mandelkager. Den søde nisse, der har sendt mig julesækken, har nemlig hvisket mig i øret om, at den har endnu en sæk stående klar til at sende afsted til en af mine søde læsere. Derfor har jeg besluttet at holde en lille konkurrence. Alt I skal gøre er, at skrive en kommentar til dette indlæg, om hvor jeres drømmejulerejse skulle gå hen og hvad I skulle lave – så trækker jeg en vinder i næste uge (skal vi sige onsdag?).

Indtil da hip hurra for (drømme)rejser,

Frk. N

p.s. hvis nogen skulle være i tvivl så er dette et sponsoreret indlæg.

p.p.s billedet er noget uskarpt men er altså fra pre-Nikon tiden, hvor alt blev foreviget med et lille fjollet digitalkameraer  (ikke et ondt ord om den alkoholiske promille for hverken fotograf eller motiv).

Billede038

4 responses

  1. apropos lille fjollet kamera… Du havde da engang sådan et fancy (og meget lille) polaroid :-)

    december 1, 2012 kl. 8:05 am

  2. Louise

    Drømmejulerejsen i år må gå til London hvor min søster residerer for tiden. Hun er savnet, så det ville være fantastisk at tage et smut forbi :)

    december 1, 2012 kl. 7:30 pm

  3. Marie

    Min søsters kærestes farmor (det her starter allerede kompliceret) bor i Bayern tæt ved München, og der skal han hen for at holde jul i år. Hun vil så gerne med, men hun har ikke råd, og heller ikke tid til at tjene penge pga. eksamener. Derfor vil jeg virkelig gerne gøre det muligt for hende! Hun ville komme hjem glad og mæt af sydtysk bondemad og store weissbiers. Måske ikke lige den kosmopolitiske rejse, der først popper op i ens hoved, når man vil afsted (Bayern?!), men hun ville blive så overdrevet glad. Jeg ville ikke få hende set til jul, men jeg vil gerne unde hende det! Dejlig blog i øvrigt. Julehilsner fra Marie

    december 3, 2012 kl. 4:56 pm

  4. Marie

    Ejjj jeg vil så gerne vinde. Er meget spændt. Undskyld spam :)

    december 5, 2012 kl. 11:24 pm

Skriv en kommentar