Juleønskeideer #1

Der er rigtig mange bloggere der for tiden skriver om, hvad de ønsker sig til jul, eller hvad man kunne finde på at give andre. Den type indlæg er nok nogle af mine ynglings indlæg at læse, siden jeg selv, ofte mangler inspiration, både til hvad jeg skal give andre, men mindste lige så meget til hvad jeg selv skal ønske mig.

I år vil jeg dog prøve noget nyt, og selv forsøge at kaste mig ud i at dele min “store viden” om juleønsker og ideer. Både for at sprede inspiration, men også for selv at få inspiration.

Det første indlæg her, kommer derfor til at handle julgaveideer til børn og barnlige sjæle.

Jeg er så utroligt heldig at have intet mindre end seks underskønne niecer, som jeg elsker at lege og fjolle med. En af mine ynglingsting at lave med tøserne, er at spille Playstation, fordi det er noget man kan lave med børn i alle aldre. F.eks. har vi fået meget sjov ud af at spille Guitar og Band Hero, eller danse til Michael Jackson move spillet, som har medført latterkramper over, særligt mine, udfoldelser på dansegulvet (mangler koordinationsevner bigtime).

Har fantastiske minder om mindste-pigen på 2 år, der ryster arm og ben, og svinger med håret i bedste MJ stil, og den 7-årige, der gave den fuld skure i en guitarsolo sidste jul – og ej må forglemmes mine ynglings twins, der kan tvære mig ud i hvert et platform- eller racerspil.

Jeg elsker, at en Playstation kan bruges på så mange måde, både til at spille og se film, og må indrømme et mit indre legebarn har fået mig til at spille Guitar Hero i tre timer helt alene, fordi jeg bare måtte lære at spille på mere end tre knapper samtidigt.

I år står der derfor også Playstation-spil på idelisten. Det ene spil som jeg har i kikkerten, er det nye Harry Potter spil ‘Wonderbook’ – Book of Spells. Spillet sælges som det tætteste en Muggler kan komme på trylleri, og som KÆMPE Harry Potter fan, så trækker det altså i mig for at få lov at svinge tryllestaven, når jeg hører det. Jeg ved at mine niecer også elsker Harry Potter, og jeg er derfor sikker på at vi kunne få mange timer til at gå med det her spil. Forleden kiggede jeg forbi spillets Youtube kanal hvor man kan teste sig selv på troldmandsviden og ikke mindst lære besværgelser – mega sejt i min optik. Jeg bliver simpelthen et drømmende barn 8 år igen jeg spiller sådan nogle spil (Find youtube kanalen lige her – eller klik på billedet her under – lige noget for Harry Potter nørden her)

Det andet spil er LittleBigPlanet Karting. Jeg har stiftet bekendskab med spilserien gennem mine niecer, og synes helt ærligt bare at det er mega sjovt. De fjollede figurer er så groteske og underlige, at man selv som voksen kan se det sjove i deres vælten rundt og mærkelig ansigtsudtryk. Elsker når spil til børn ikke bliver tuttenuttet og lyserøde, men mere udfordrer ungernes humor. At det så samtidigt er et racerspil, gør det bestemt ikke værre – har altid været fan af racerspil, og kan blive helt barnligt irriteret når jeg vælter ud over en klippekant eller kører baglæns mod min vilje.

Begge spil koster lige omkring én 300 mand, men da spillene som sagt ofte passer til alle aldre, så ville det jo være en oplagt delegave til en søskendeflok, hvis pengepungen ikke helt rækker til de store udgifter.

Er der nogen særlige kategori inden for gavegivning I kunne tænke jer inspiration til i næste indlæg?

Frk. N

p.s. Dette er et sponsorindlæg – men det kommer ikke til at præge hele juleønskeide-serien. Desuden står jeg 100 % inden for alt hvad jeg skriver.

5 responses

  1. Øj, jeg kender nogle piger som ville blive henrykte for det der Harry Potter spil :-)

    december 10, 2012 kl. 9:10 pm

    • Ja kunne forestille mig at det lige ville være noget for dem :)

      december 11, 2012 kl. 11:33 am

  2. Hvad med et “det kan du give din far/svigerfar”-indlæg. For udover billeder af afkommet, så synes jeg altså at de der far-typer, der allerede selv har købt det de gerne vil have, er mega-svære at finde på noget inspirerende til. Der er bare grænser for hvor meget giverglæde der er i at overrække nogen et halstørklæde (igen)!

    december 11, 2012 kl. 10:56 am

    • Uhhh ja det er en svær kategori – jeg lægger straks hjernen i blød og ser om jeg kan komme på noget godt, i den genre :)

      december 11, 2012 kl. 11:34 am

  3. Kristine

    Ulala, her er også et par damer, som ville være i den syvende himmel over noget Harry P relateret:-)
    Knus K

    december 12, 2012 kl. 6:23 pm

Skriv en kommentar